Nieuwsbrief 2 - 2017

1 september 2017

Dag vakantie, hallo ritme!

Hier wat tips om weer op te starten…

1. Structuur
Het is voor jou en jouw lichaam belangrijk om structuur te hebben. Zet je wekker weer en het zal de eerste dagen zwaar zijn, maar je lichaam went er snel weer aan en voor je het weet heb je het ritme weer te pakken. Door je ritme terug te hebben, zul je ook meer structuur aan je dag brengen: eten op vaste tijden en het sporten kun je makkelijker inplannen. Hierdoor slaap je ook beter!

2. Sportbuddy
Je bent niet de enige die na de vakantie weer sportief en gezond wil beginnen, zoek een maatje in jouw buurt en pak het samen op en motiveer elkaar!

3. Rustig beginnen
Heb jij echt even vakantie gehad en je niet bezig gehouden met sporten en gezond eten? Pak het dan ook rustig op! Zo’n eerste week is écht niet bedoeld om mega-prestaties te leveren. Leg de lat dus vooral niet te hoog. Wil niet te graag te snel, want het moet wel leuk blijven en dit werkt beter voor je motivatie!

4. Geen excuses
Ja, het is allemaal weer zwaar. Niet alleen wil je goed je best doen met sporten en eten, maar werk of school is ook weer begonnen, het wordt weer kouder en je hebt gewoon geen zin. Zet je excuses opzij en stel jezelf niet teleur, gaan met die banaan!

5. Schrijf je in!
Het kan erg motiverend zijn om je ergens voor in te schrijven, bijvoorbeeld voor de Eilandspolderloop. Zo hou jij de motivatie om de hele week door te trainen!

Scholierenloop
Op zondag 8 oktober rennen zo’n 400 deelnemers door de mooie Eilandspolder, maar ook door de dorpskernen van De Rijp, Grootschermer, Noordeinde en Graft. Dit jaar bevat de Eilandspolderloop bestaande items, maar ook nieuwe items zoals de Scholierenloop. De Scholierenloop is tussen de Kinderloop en de hoofdafstanden in geprogrammeerd. Iedereen vanaf 10 jaar kan zich inschrijven voor de nieuwe afstand, 3 kilometer dwars door De Rijp. Ga samen met vrienden, sportmaten of klasgenoten de uitdaging aan!

Wil je toch meedoen aan een langere afstand zoals de 4EM, beter bekend als ‘rondje spijkerboor’ of misschien wel 10 of 21 km? Dat kan natuurlijk ook!

Kijk voor meer informatie op www.eilandspolderloop.nl

Organisatie
Frans van Straalen
Rita Hoogesteijn
Esther van Etten
Paul van Dijk
Emiel Stevens

Vragen?
info@eilandspolderloop.nl

Stichting Eilandspolderloop
KvK nummer 62738690